Czym jest elektromobilność i jak ona wygląda w Polsce?
Pojęcie elektromobilności coraz częściej obija się o uszy, a hasła z nim związane stają się czymś powszechnym w mediach i na forach społecznościowych. Ale czym właściwie jest elektromobilność? Mimo że najprawdopodobniej większość osób miała z nią styczność, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak to wszystko wygląda.
Co to jest elektromobilność?
Elektromobilość do dosyć szerokie pojęcie, którego używa się w wielu branżach. Jednak, aby jak najbardziej uzmysłowić Ci jej istotę, elektromobilność obejmuje wszystkie zagadnienia związane ze stosowaniem i eksploatacją pojazdów z napędem elektrycznym. Są to między innymi pojęcia związane z:
- technicznymi aspektami takich pojazdów,
- ich użytkowaniem,
- technologią oraz infrastrukturą punktów ładowania,
- produkcją pojazdów,
- regulacjami prawnymi je obejmującymi,
- kwestiami gospodarczymi oraz społecznymi.
Na jakim poziomie elektromobilności jesteśmy w Polsce?
Mimo że nie jesteśmy jeszcze zbyt obyci z tą technologią, elektromobilność w Polsce (omówiona dokładniej tutaj) obiecująco się rozwija. Z oficjalnych danych wynika, że pod koniec lutego 2021 roku po polskich drogach jeździło blisko 21 tysięcy elektrycznych samochodów. Jest to wynik o około 2 tysiące wyższy niż z danych z końca grudnia ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę powyższe informacje i wiele innych czynników, szacuje się, że do końca 2025 roku w Polsce znajdzie od 60 do nawet 300 tysięcy pojazdów elektrycznych.
Dlaczego popularność elektrycznych pojazdów stale rośnie?
Przede wszystkim wynika to z faktu, że społeczeństwo coraz chętniej przerzuca się na ekologiczne rozwiązania, aby w jak największym stopniu zadbać o środowisko. Warto również wspomnieć o aspekcie ekonomicznym. Samo korzystanie z pojazdów elektrycznych jest dużo tańsze w porównaniu do ich tradycyjnych odpowiedników. Łatwiejsza w tym przypadku okazać się może również konserwacja i serwisowanie samochodu. Co więcej, ludzi do kupowania e-pojazdów zachęcają przeróżne firmy, które oferują wsparcie finansowe przy ich zakupie. Ich usługi obejmują zarówno klientów prywatnych, jak i większe przedsiębiorstwa.